Onsdagsmys

Igår hade vi en underbar kväll hemma hos våra fina vänner. Alla barnen somnade gott i soffan och vi satt till klockan var över 1 innan vi insåg vad klockan var och fick styra bilen hemåt. Tusen tack för allting gott!! Varför måste det gå så sällan mellan gångerna?? ❤ Vardagslyx att kunna ses mitt i veckan. Fy vad jag inte längtar till Adam börjar jobba på måndag igen. Då är vi inne i vardagen igen, dagis, skola, jobb, och måsten. Sånt vi inte gjort på flera veckor. Tom storstädningen går enkelt på sommaren, vi är ju aldrig inne :). Ellenova längtar dock som en tok. Min lilla snorpa ska ju börja skolan!!! :)

Idag har jag planterat mina nya växter på altanen. Tanken är att de ska ner i en kommande framtida rabatt, som jag inte riktigt vet vart den blir ännu ;). Det är nu det spännande börjar. När vi ska få utforma trädgården :)!!

Mys med min prins

Det är nästan 10° skillnad mellan vår källare och entréplanet nu när det varit så varmt och skönt ute. Häromkvällen tog därför jag och Lias och bäddade ner oss och spelade tv-spel tillsammans. Inte alls dumt att ha det i källaren :).  Vet inte när jag spelade tv-spel senast.... När jag var liten! Så roligt :)!!

Igår lämnade jag Lias hos bästisen. Badkläderna var packade och fotbollsskolemedaljen var på :).

Sista semesterveckan ❤

Semestern är slut och jag har redan hunnit avverka två nattpass på jobbet. Hu vad fort det gick!
Den sista veckan spenderades precis så som en semester ska göras, helt spontan och med massa vänner!

I tisdags (den 22:e) kom lilla Clara och syster/moster Frida hit och hälsade på. Så mysigt!!! Så söt så man dör mosters lilla gullrumpa  ❤❤❤

Kvällen spenderade vi tillsammans med Malin, Benny och barnen ute på Knipehall för lite kvällsbad. Min dotter är BRA mycket modigare än sin mamma..... Läskigt modig!

I onsdags hade vi en spontan grillkväll här hemma tillsammans med härliga vänner. Man behöver inte planera allting flera veckor eller dagar i förväg. Skönt att bara ta det som det kommer!
Vi småpratade till långt efter midnatt och barnen höll sig konstigt nog vakna trots att vi lockade med film i sängen ;). Men semester är semester så vad gör det. Vi sov alla ut dagen efter ;).

Mora Träsk är poppis fortfarande :).

Barnen har haft div olika kompisar hemma hela veckan. Ellenova har fått nya vänner på gatan som hon leker med, men Lias har haft två av sina bästisar här flera dagar på raken. Sån lycka!! Vi har även varit ett par dagar på Rödebybadet och Adam har dessutom fixat en vattenrutschkana till poolen här hemma, och den kan de inte få nog av :).

I fredags hade vi ytterligare en underbar kväll. Våra bästa vänner kom och hälsade på, och helt spontant så sov de över. En helt fantastiskt rolig kväll hade vi. Det är få förunnat att ha sådana vänner. Lika galna som vi, så jäkla roligt vi hade :). Tror jag skrattade med hela kroppen den kvällen för träningsvärken i lördags var inte att leka med ;).

Tack bästa bästa ni för att ni kom. Nu kanske jag klarar mig utan att gråta av saknad ett tag till :). Kunde inte prickat in ett mer rätt tillfälle att komma hit på ❤  Längtar tills vi ses igen!!!

I lördags hade vi våra föräldrar på middag och jag/vi fick dessa underbara ljuslyktor av svärfar. Åh vad jag älskar dem. Skulle kunna ha ett helt gäng utplacerade här och var!! Tack snälla snälla!!

Här har vi påbörjat räcket/staketet/insynskyddet runt poolen och nu har vi kommit mer än halvvägs. Adam jobbar på bra, men nu är det mest kvällstid som går att hålla på. Men vi klagar INTE på värmen. Vi har iaf fått upp nästan hela 2 av 3 sidor (varav ena sidan blir lika hög som jag) och i slutänden kommer det bli så bra. Ska bli skönt att få altan och pooldel helt klar så vi till hösten/nästa vår kan få till det lite fint i trädgården också. En byggarbetsplats är mindre snyggt, men det får man ju dessvärre på köpet när man bygger och renoverar ;).

Lite mysbelysning i vår trädgård.

Adam har satt små ledlampor i altankanten , och snart även i pooldelen.... Och så en lampa som lyser upp trädet i nya fina rabatten :). Och min lampa på bordet är jag SÅ nöjd över. Vilket fynd :).

Husvagnstripp 2014, del 4.

Efter lite shopping och mys i Halmstad bar det av ner till Mellbystrand. Tyvärr var det sååå mycket alger i vattnet att det var nästintill omöjligt att bada, men Adam och barnen svalkade iaf av sig medans jag stekte på stranden ;).

Avslutade dagen i Mellbystrand med varsin svalkande mjukglass innan vi mötte upp resten av gänget nere i Skåne.

Nästa stopp blev Ängelholm, Kvidinge. Vi behövde lite el de sista dagarna så en enkel camping med 3 pooler fick avsluta vår semester. Så underbara dagar!!

Lias och Vincent leker med nya Angry Birds spelet

Barnen hade svårt att sova om kvällarna....

och Vida ville inte missa farbror Adams underhållning ;).

Männen försöker fånga fladdermöss. Ingen nappade ;).

Stort tack för en riktigt härlig semester och underbara dagar tillsammans med er! Jag har redan börjat spåna på nästa tripps rutt..... Fårse om den blir av nästa eller när den nu blir ;).

Husvagnstripp 2014, del 3.

I fredags blev det High Chaparall. Som barnen längtat!! Jag hade inga förväntningar alls då jag aldrig varit där, men det var faktiskt ett roligt och annorlunda besöksmål. Barnen hade pistoler som de sköt med, och 8 timmar gick verkligen riktigt fort. Vi hann inte ens fundera över på att gå in på Tivolit som låg avskilt vid sidan om. Barnen hann inte ens märka det ;).

Istället var vi på olika shower och så åkte vi tåget som rånades av farliga banditer!! ;)

Kvällen avslutades med Pizzamys i gräset och lite bus och lek innan vi körde vidare mot nattens sovplats, som blev Halmstad.

Husvagnstripp 2014, del 2.

tisdagen körde vi vidare mot Ullared. Lias blev sjuk och fick hög feber och var helt däckad hela dagen. Tur att det gick över redan till nästa dag!  Blev en snabb runda på Gekås (men med flera fynd! :)) för att sedan fixa maten klar tills familjen P1 skulle komma så de också hann med en shoppingtur ;).

Lias köpte nytt Angry Birdsspel, som användes flitigt resten av semestern :).

Adam passade på att skura golvet innan vi åkte vidare. Han kan min man :).

onsdagen drog vi till Varberg. Där hittade vi ett smultronställe för ett par år sedan som vi nu återvände till. Perfekt för att grilla, bada, mysa och fiska krabbor till barnens (och jaaa....även föräldrarnas) STORA lycka!!! :)

Ordning och reda! Jag stod för maten, Sara och Adam för fiskesnörena och Martin underhöll Vida. De stora barnen väntade glatt och tålmodigt..... eller så sprang de bara runt och förde liv och skrämde slag på varenda fisk och krabba i hela Varberg kommun :P. Åtminstone en kombo ;).

Adam plockar sjöstjärnor!

Vi fick MASSA krabbor, alltid lika roligt :). De fick sedan komma ut i friheten igen och springa ner i havet. Där snackar vi lycka ;).

I torsdags packade vi åter ihop oss för att köra vidare till Gnosjö igen. Vi var tvungna att visa vårt ställe :).
 Middag bland myggen och sedan en härlig promenad i Myrmarken. Såå underbart!!!

Ellenova och Vida kunde inte sova, så de busade långt in på kvällen ❤ ❤ ❤

Husvagnstripp 2014, del 1.

Då de första semesterplanerna krockade med 30-årsfest och en planerad vecka med vänner så valde vi att inte åka med familjen P1, som tidigare planerat. Vi hade tänkt oss några härliga dagar med vänner i Göteborg på denna semestern, men det blev hastigt och lustigt ändrat och inte alls som vi tänkt oss, så i söndags packades husvagnen i raketfart, tvättmaskinen gick på högvarv och städ av hus, trädgård och bil gick i all hast även på måndagen. Tror aldrig jag packat så fort någon gång, men konstigt nog glömde vi inget :).

Vi bestämde oss för att ändå åka med syster med familj på deras husvagnssemester och mötte upp dem i tisdags för att åka runt en vecka. Mycket gick snett, men till slut blev allting bra och de sista dagarna kunde vi riktigt njuta ♥

Tack snälla ni för att vi fick ändra och hänga med och allting annat!!! Och förlåt för att vi är så veliga och missade de första härliga dagarna!

Vår första natt blev i Gnosjö, där vi hittade ett supermysigt ställe. Det är just sådant jag älskar med våra husvagnsresor. Att hitta nya helt okända platser, som är sådana smultronställen.

Vi kom dit ganska sent, men en promenad i den underbara naturen var ett måste!

Fanns massor av blåbär, så det blev kvällsmaten tillsammans med mjölk och en macka. Så gott!!

Att trycka in 4 personer och en hund på så få kvm är svårt, men det går om mamman dämpar sin städmani ;).

Trevlig helg!

Helgen gick blixtsnabbt. Ifredags hade vi gäster hemma så kvällen blev lång med god mat, dryck och snacks :-). Så härligt med folk där man direkt känner att man kan vara sig själv och skratta och prata och ha roligt tillsammans med!

Vi bjöd på somriga kalla fördrinkar för både barn och vuxna ♡

Fick en superfin blomma som nu pryder köksbordet så fint!

I lördags åkte barnen till farmor och farfar och Tiffan åkte iväg på semester. Adam och jag var ute och åt på MontMartre tillsammans med vänner och därefter var vi ute en sväng. Det var flera år sedan vi var ute tillsammans och dröjer nog lika länge till nästa gång eftersom det livet ligger ganska mycket bakom oss ;). Men det var en trevlig kväll och igår var jag tacksam att jag tog det lugnt och vaknade pigg :).

Millegarne ♥

I torsdags mötte vi upp Sandra Petter Tiffan och Tesse med familj för strandmys på Millegarne. Alltså vad jag ÄLSKAR denna strand. Så mycket fina minnen jag har från min barndom hos pappa här. Finns ingen finare strand i närheten!!

Det var riktigt varmt i vattnet, så till och med en badkruka som jag kunde bada och plaska runt till barnens stora glädje :). Längtar redan till vi ska dit igen!

Tiffan följde med oss hem efter stranden och stannade i två nätter innan hon åkte på semester. Det är första gången som hon och Ellenova verkligen klickar och leker tillsammans ordentligt. Så härligt att se!!

Altanbygge del 2.

Renoveringen och fix av huset fortsätter även på semestern. Adam har nu haft sin första semestervecka och har hunnit så gott som färdigställa pooldelen vid altanen. Här ska vi hänga massor av sommarens sista veckor!! Blev precis lika bra som jag tänkt  :)
Nu saknas det bara staket, grind och nerklädnad på sidorna mot marken.

Sol och bad i massor!

Den sista föräldraledighetsveckan bjöd på sol sol och åter sol. Det är så underbart :). Det har blivit mycket bad i sjö, hav och pool denna veckan. Finns nog inget bättre ätt att aktivera barnen på. De njuter lika mycket som jag :)

En dag hos moster och kusinerna ( med kompisar) :)

Bad med härliga vänner i Fjärdsjömåla <3

Rödeby Utebad

I fredags tog vi premiären på Rödeby utebad. Det är verkligen toppen för våra ungar som ÄLSKAR att bada i pool.  Mmmm blivit alldeles för bortskämda med utlandssemester och fina hotell ;).
Kusinerna hängde på även denna gång såklart. En helt underbar dag med massa sol och bad. Fantastiskt skönt att ha förmånen att ha detta runt knuten, även om vi inte är där så ofta så iaf att möjligheten finns känns som lyx :).

Kvällen avslutades sedan med en spontan utekväll för mamman. Så välbehövligt att träffa vänner och skratta och bara tänka på sig själv. Mer såna spontankvällar :)!!!

Fredagsmys

Förra veckan överraskade vi pappan med picknick som fredagsmys. Kusinerna blev sugna och hakade på :). Pizza, kebab och fiske - en helt fantastisk kväll!!!

Så mycket godare att äta utomhus :)!!

Ellenova och jag drog upp ett par stycken :). Så roligt när det nappar så fort man slänger i :).

Familjen P1. Här hade fiskarna tröttnat så pass att man kunde sitta ner ;).

Ellenova tyckte det var roligare än Lias. Lias ville mest bära fiskarna ;)

• Till bloggens startsida?